חדשנות

חדשנות הינה התגלמות, קומבינציה ו/או סינתזה של ידע  המיושמת במוצר, תהליך או שירות מקורי, רלוונטי ובעל ערך.

בכל החברות המנהלות אסטרטגיה של חדשנות אפשר למצוא:

  • יצירת מאגר רעיונות ראשוני רחב ואיכותי.
  • שיפור מתודולוגיות לניהול הרעיונות וסינונם.
  • תיאום ואינטגרציה בין הגורמים הקריטיים (ראיית שוק, היתכנות טכנולוגית, תרבות).
  • מנגנוני מעקב ובקרה.
  • תרבות ומנהיגות מעודדת חדשנות (גישה לטעויות, תמריץ ליוזמות).
  • תכנון אסטרטגי (Strategic planning)

מודל TACK לניהול חדשנות ארגונית

בנייה של מפת החדשנות, גיבוש מאגר רעיונות, צומת החלטה 1 על בסיס ידע אירגוני, בינון על-פי תכנית עסקית ומשאבים, צומת נחלטה 2 על בסיס תכנית עסקית, פרוטפוליו, פילוט פנימי (אלפא), צומת החלטה 3 על בסיס גרסת אלפא, פילוט לקוחות (בתא), צומת החלטה 4 על בסיס מחקר לקוחות, השקת המוצר, העברה.

מודל TACK לניהול חדשנות ארגונית, מרכז את התקדמות בחירת הרעיונות ויישומם על ציר הזמן.

במהלך התהליך עוברים הרעיונות 4 צמתי החלטה: שני צמתי ההחלטה הראשונים עוסקים בשאלות של היתכנות וכדאיות (go / no go). הצמתים האחרונים מתמקדים בהמלצות לשדרוג והתאמות.

ההחלטות בצמתי ההחלטה מבוססות על איסוף מידע וביצוע אנליזה בארבע מישורים:

  • כדאיות כלכלית
  • היתכנות טכנולוגית
  • תרומה למותג ולמובילות החברה
  • היתכנות רגולטורית והתאמה למדיניות החברה