אייקון אסטרטגיה שיווקית

אסטרטגיה שיווקית

לוגו פייסבוק
לוגו טוויטר
לוגו לינקדין

אסטרטגיה שיווקית הינה הכלי המרכזי בתרגום של האסטרטגיה העסקית לאופן שבו הארגון מתקשר עם הלקוחות והצרכנים שלו.

  • אסטרטגיה שיווקית כוללת את המרכיבים הבאים:
  • פיתוח מותג באמצעות סיפור מדויק ומיתוג (שפה עיצובית ומילולית).
  • אפיון שירותים ומוצרים ייחודיים, מבדלים ובעלי ערך, הנגזרים מסיפור המותג וערכיו.
  • אפיון מסע הלקוח, מחוויית המשתמש ועד לפיתוח הנכסים הדיגיטליים וחוויית ערוצי ההפצה.
  • בניית מערכות יחסים מתמשכות באמצעות אסטרטגיה ופיתוח תוכן, מדיה וערוצי הפצה, מהלכים שיווקיים.
  • תמיכה בהשגת יעדי מכירות, שימור לקוחות, הגדלת הכנסות מלקוחות קיימים וריווחיות לקוח.

הבנה - ניתוח הארגון וסביבתו העסקית והתחרותית

  • מחקרי בנצ'מרק, סביבה תחרותית, רגולציה וטכנולוגיות חדשות.
  • ניתוח שוק, מחקרי מותגים ומגמות צרכניות.
  • מחקרי עומק (Laddering), ומחקרים פסיכוגרפיים וסגמנטציה.
  • אקלים ארגוני, נכסים דיגיטליים, ממשקים, שביעות רצון לקוחות ושירות.

תכנון - פיתוח אסטרטגיה שיווקית מבודלת להשגת יתרון תחרותי

  • מיפוי הצעות ערך חדשות ומנועי צמיחה, בחינת היתכנות עסקית וניהול תהליכי חדשנות בארגון.
  • זיהוי שווקים / טריטוריות / חברות / קהלי מטרה / ערוצי הפצה לצמיחה.
  • אסטרטגיית שיווק ואסטרטגיות תומכות - מסעות לקוח, תהליכים, שירות, מש"א, מכירות.
  • איתור הזדמנויות לרכישות ומיזוגים לצמיחה לא אורגנית.

יישום - ניהול תהליך השינוי והמנגנונים להטמעה

  • מנגנוני ניהול - עיצוב מבנה ארגוני ופיתוח תהליכי עבודה ושיטות.
  • פיתוח דשבורד הנהלה ותהליכי ניהול עמידה ביעדים וביצועים עסקיים.
  • תקשורת - מיתוג, תוכן, קד"מ, יח"צ , קמפיינים, מדיה, הפצה, דיגיטל, שיתופי פעולה, כנסים.
  • אפיון ופיתוח נכסים דיגיטליים (אפיליקציות מובייל, אתר) וכלים ניהוליים תומכים לבניית מערכות יחסים.

מדידה ותוצאות - גיבוש וניהול מדדים עסקיים תוצאתיים (KPI’s)

  • PERFORMANCE - מדדי תוצאות כגון מכירות ורווחיות מלקוח.
  • ENGAGEMENT - מעורבות בפעילות ומערכות יחסים.
  • SENTIMENT - תחושות כלפי הארגון/המותג.
  • SOCIAL IMPACT - השפעה על מחזיקי עניין.