אבחון ארגוני - TACK אסטרטגיות צמיחה

אבחון ארגוני

לוגו פייסבוק
לוגו טוויטר
לוגו לינקדין

ארגון מנוהל, יעיל, יוזם ואיכותי המשיג הצלחה עסקית ורווחית, יודע לחזות התפתחויות בסביבתו ולהגיב עליהן.

המטרה המרכזית של אבחון ארגוני, היא להניח תשתית של חשיבה למקבלי ההחלטות בנושאים הבאים:

1. הבהירות של החזון והמטרות העסקיות של הארגון

2. אפיון תהליכים ומבנה ארגוני והאופן בו הם משרתים את מטרות הארגון

3. מיפוי אקלים ארגוני ומוטיבציית הצלחה בקרב עובדי הארגון ומנהליו

4. בניית תשתית מותאמת לניהול השינוי בארגון:

  • הגדרת צרכים עיקריים של הארגון בשלב זה של התפתחותו העסקית.
  • הגדרת מוקדי שינוי שיהוו מנוף לצמיחת הארגון כולו.
  • אפיון תהליכים מרכזיים בהם מומלץ להתרכז.
  • בניית מודל עבודה, המשקף את המטרות העתידיות של הארגון, לניהול שינוי אפקטיבי וישים.
מודל אבחון ארגוני - TACK אסטרטגיות צמיחה
שלבים במודל חשבה לאבחון ארגוני: סביבה אסטרטגית, דפוסי מנהיגות - תרבות אירגונית ואסטרטגיה, יכולות ניהוליות -מבנה ארגוני, מערכת ארגונית, מדיניות ותהליכים, אקלים ארגוני, מוטיבציה - ניהול משימות, צרכי הפרט ויכולותיו, תוצאות
התכלית העליונה של הידיעה היא המהות של הטוב, ממנה שואב כל דבר טוב וצודק את ערכו עבורינו.אפלטון