אבחון ארגוני
ארגון מנוהל, יעיל, יוזם ואיכותי המשיג הצלחה עסקית ורווחית, יודע לחזות התפתחויות בסביבתו ולהגיב עליהן.
המטרה המרכזית של אבחון ארגוני, היא להניח תשתית של חשיבה למקבלי ההחלטות בנושאים הבאים:
1. הבהירות של החזון והמטרות העסקיות של הארגון
2. אפיון תהליכים ומבנה ארגוני והאופן בו הם משרתים את מטרות הארגון
3. מיפוי אקלים ארגוני ומוטיבציית הצלחה בקרב עובדי הארגון ומנהליו
4. בניית תשתית מותאמת לניהול השינוי בארגון:
- הגדרת צרכים עיקריים של הארגון בשלב זה של התפתחותו העסקית.
- הגדרת מוקדי שינוי שיהוו מנוף לצמיחת הארגון כולו.
- אפיון תהליכים מרכזיים בהם מומלץ להתרכז.
- בניית מודל עבודה, המשקף את המטרות העתידיות של הארגון, לניהול שינוי אפקטיבי וישים.