שיווק שמשיג יותר

לוגו פייסבוק
לוגו טוויטר
לוגו לינקדין

האתגר העיקרי של מחלקות השיווק במאה ה -21 הוא מבני

מנהלי שיווק רבים מתייעצים אתנו בדילמות העוסקות במבנה ובמנגנון ההפעלה של יחידותיהם. התחושה הרווחת היא שכדי להצליח, השיווק נדרש ליותר. יותר חדשנות, יותר צמיחה, יותר השפעה על התוצאות העסקיות. רבים ממנהלי השיווק מרגישים, בצדק, כי לא ניתן לממש את כל אלה בכלים הישנים בהם הצטיידו מחלקות השיווק בשנים האחרונות.

הפתרון לתפישתנו אינו רק תהליכי, אלא גם מבני. המגמות ההולכות ומתחזקות בעולם, מעידות על התפתחותו של מבנה פעולה חדש ביחידות השיווק התאגידי. מבנה המתבסס על 3 עקרונות:

יותר ריכוזי

למה? כדי לייצר חוויית לקוח שלמה מול מותג שמתוקשר במגוון גדול של ערוצים, מוצרים ושירותים.

בארגונים רבים השיווק מנוהל באופן מבוזר. המטה מגדיר מדיניות ומנהל מהלכים רוחביים ואילו עיקר הפעילות השיווקית נעשית ביחידות העסקיות. דווקא בעולם מבוזר כל כך, המגמה הכללית היא מעבר למבנה ריכוזי להגברת השליטה והיעילות התפעולית - הן ברמה האסטרטגית והן ברמת המומחיות המקצועית.

יותר טכנולוגי ויותר מקצועי

למה? כדי לענות בצורה מדויקת על צרכי הלקוחות ועל הציפיות הגבוהות שלהם מארגונים, בסביבה תחרותית ודיגיטלית.

המגמה שאנו מזהים היא הטמעה של תפקידים טכנולוגיים בתוך מחלקות השיווק, לצד פיתוח תפקידי מומחים שיווקיים נוספים ויכולות ניהול פרויקטים. אנחנו רואים תפקידים חדשים כמו CMTO Chief Marketing & Technology Officer, CCEO Chief Customer Experience Officer ופרקטיקות חדשות ליצירת ידע חכם על לקוחות כמו: חדר הקשבה ומערכות ניטור DATA ממקורות פתוחים.

יותר אג'ילי

למה? כי אם מצמצת, פספסת (השינויים המהירים בסביבה מצריכים תגובות מהירות ומדויקות, שמייצרות ערך גבוה למותג).

המגמה המתפתחת כוללת צוותי שיווק המנוהלים בצורה אג'ילית לפי המטרות העסקיות של הארגון. הצוותים כוללים גרעין של אנשי מחלקת השיווק ולצדם, שותפים מהיחידות העסקיות בארגון. מודל זה מאפשר לאתגר ולמתוח את הגבולות הארגוניים על מנת לבסס חווית לקוח שלמה וכוללת. נוסף על כך, מנהלי השיווק נדרשים לשנות את תמהיל הטאלנטים במחלקה, תוך שהם שמים דגש על מומחיות דיגיטלית ועל יכולות ניהול משימות באזורי סמכות לא מוגדרים.

מרץ 2018